Search This Blog

Wednesday 16 January 2013

Three Wine Men Christmas Tasting London, 2012

Decemberben reszt vettem egy rendezvenyen Londonban, ahol a Waitrose-t kepviseltem. Az esemenyt a Three Wine Men (Olly Smith, Oz Clarke, Tim Atkin MW) szervezte, s a Lord`s Cricket Ground volt a helyszin. Ez lenyegeben egy setalo kostolo a nagykozonseg szamara, 2 nap, kb 60 kiallito ceg (boraszatok, importorok, szupermarketek, borbarak, ettermek, stb), 600+ bor. A delelottot a ceg standjan toltottem, kiszolgalva az erdeklodoket a 14 hozott borbol. Voltak erdekes sztorik, Oz Clarke odajott kostolni, s dumalni egyet, illetve volt egy angol ur, aki Tatan nyert valami vilagbajnoksagot, sajna a sport nevere nem emlekszem, agyon szeregetett engem. Ebedre jamon serrano (spanyol fustolt sonka) szendvicset ettunk, amit Gonzales Byass Delicado Fino szaraz sherryvel oblogettunk le. Happy times! Delutan reszt vettem 2 "mesterkurzuson", majd kostoltam ezt+azt. Nem voltak ezek mesterkurzusok, inkabb showmusor volt mindketto. Az Olly Smith altal tartott kostolon 4 bort kaptunk, foleg noi kozonseg volt, s nyomta a jopofa sztorikat, a borokrol szinte semmit, csak laikusoknak szant szinten beszelt. A BBC-n a Saturday Kitchen cimu - nagy befolyassal rendelkezo - fozomusorban allando szereplo. Mediabohoc, de meg nem Gyozike szinten, de a borhoz ert. Telthaz. A masik esemenyen a libanoni borokrol volt szo, Christina Pickard mutatta be az orszagot, s a borokat. Itt mar kicsit komolyabb volt a dolog, de sajna szamomra nem sok uj dolgot mutatott, hiszen iden mar ketszer voltam libanoni mesterkurzuson. Itt csak lezengtunk. A delutan hatralevo reszeben korbejartam, eloszor feher, majd voroskor majd a vegen nehany edes. Nehany tetszetos bor: Albarino, 2001, Lagar de Cervera, Rias Baixas - elegans, szalazos illat, osszetett, komplex korty, barackfelek, viragmezo, konnyu, hossza ++. Willakenzie Estate Pinot Gris, 2010, Oregon, USA - Korte, alma, dinnye, feher barack, tuzko. Komplexitas, nem tul nehez bor. Amity Dry Gewuztraminer, 2007, Oregon, USA - Behizelgo, bodza, licsi, fahej. Erdekes. Seifried Estate Gruner Veltliner, 2012, Nelson, New Zealand - Hihetetlenul joivasu, konnyed, kecses, mindene a helyen. Klasszikus jegyek: barack, citrom, bors. Eletem elso GV-je a szigetorszagbol. Shobbrook Wines Ebenezer Mourvedre, 2010, Australia - Biodinamika, ausztral ujhullam. Nagyon gazdag, parfumos orr, maga bor komplex, feketegyumolcsok, vadhus, bor. Utozi fenomenalisan hosszu. Fiatal meg. Inniskillin Cabernet Franc Icewine, 2006, Canada - gyumolcsjegkremre hajazo iz, kandirozott gyumolcsok hada. Szep.

No comments:

Post a Comment