Search This Blog

Wednesday 28 November 2012

4 somloi

Rendeltem fel karton bort Magyarorszagrol, ebbol a meritesbol kovetkezik 4 palack: Inhauser Istvan Somloi Juhfark Vulkan 2007- 12%. Halvany aranyszin, illata mez, vadviragok, mandula, almahej. Kostolva szaraz, fanyar, nagy testet mutat, sav harmonikus, a korty tele csonthejjas gyumolcsokkel, s talan a vulkani talajra visszautalo jegyekkel. A nem mindenki altal favorizalt mineralitas szo pont ide illik. Kelloen erett anyagnak mondhato. Lecsenges kozepes. Nem huzora kell fogyasztani, annal sokkal tobbre erdemes, ido kell neki, mig megnyilik. 6 pont. Szabo Pinceszet Nagy-Somloi Juhfark, 2008 - 13% Itt is jol indult a tortenet, koncentralt, erett, gazdag bor kandikalt ki a poharbol. Hozta a fajtajelleget, s nemi eroteljes hordohasznalatra utalo jegyeket. Sajna masnapra valtozott a kep, osszerogyott, begubozott, mintha eltunt volna bor fele. Illata rendben volt, de elmentek az izek. Furi. Na mindegy, az elso napi elmeny alapjan halvany 5 pontra tennem. Lehet hogy nem talaltunk a kozos nevezot? Somloi Apatsagi Pince Furmint, 2010 - 13.5% Itt egy kis kitero: A mai modern vilag elonyei: Kacsat sutottem, mi is legyen hozza? Volt itthon Pinot Noir, ami talan az alap parositas lenne, de gondoltam egy mereszet, s megkerdeztem Balogh Zoltant a kozossegi oldalon, ajanlana-e furmintjat vagy a harsot hozza. Szinte azonnal kaptam valaszt. Igy lett a furmint. Tehat kacsasutes kozben megtargyalod a borasszal, hogy melyik borat ajanlja hozza :) Bevallom, kicsit felve kozelitettem meg ezt a bort, sose ittam toluk meg semmit, ugyanakkor evek ota olvasom ahogy Zoli ostrozza a nepet borugyben. Ha ilyen borokat csinal, akkor van mire! Halvanysarga szin. Illata komplex, szalazgatos. Vadkorte, lepesmez, viragok, birsalma, gyogyfuvek. Kostolva szaraz, mez, szaritott fuszerek, mineralitas (ez viszi a faklyat), korte, s zoldsegsalata jelenik meg az ember szajaban. Test kozepes, alkohol/sav kozepes+. Lecsenges hosszu. Nagyon jo osszkepet mutat, letehetetlen. Orombor. S ez egy nehez evjarat volt...7+ pont. Best buy. Somloi Apatsagi Pinceszet Harslevelu 2009 - 13%. Kozepes aranyszin, illata intenziv, valtozatos, a fo vonal az akacfa viraga. Kapunk meg barackfeleket, viragmezot, narancsot, meg meg par dolgot,amiket nem birtam pontosabban beloni. Jatekos. Elmeny. Kostolva sem kell csalodnunk, feler az illatahoz. Ujfent megprobalkozhatunk az illatban emlitett dolgok kikodolasaval. Felszaraz, sima, jo struktura, sav igen jol integralt, egyensuly is pont ahogy elvarna az ember. Nem robosztus, inkabb elegans. A A 13-as alkoholt jatszva hordozza. Hossza kozepes++. 7 pont, ara vicces erte. Asszem feliratkozom a SAP fanclubba! Van? A borokat a Somloi Borok Boltjabol szereztem be, igen barati aron. Koszonet erte Evanak!

No comments:

Post a Comment