Search This Blog

Sunday 13 November 2011

Ket Furmint














A heten ismet furmintoztam egy kicsit. Mindket bor valahol 3k alatt kaphato,s egyezik az evjarat is. Tokaj vs Somlo.
Az elso bort Robert Parker is megenekelte mar korabban, 93 pontot kapott. VinAgoran is remekelt. En nem ismertem, a helyi (Gyor) borboltban ajanlottak. Nem kellett csalodnom. Szokasomtol elteroen befejeztem a palackot egy este. Ez ugye kb 11-12 egysegnyi alkoholnak felel meg errefele. A heti ajanlott mennyiseg fele. A heten mar nem is ittam semmit.
Beres Tokaji Locse Furmint 2008 - 13.5%. Nagyon szep, szinte aranyba jatszo szin. Orrban telt, erett. Izmos. Oszi,-kajszibarack, narancshej, vanilia, s mez. Kostolva nagyon jo strukturat mutatott, kozepes test, alkohol +, sav is nagyon markans, de joleso egyszerre. Izvilaga gazdag, , s valtozatos. Aszalt gyumolcsok tomkelege , barackorgia, s kis joleso citromossag. A vegen valami meghatarozatlan asvanyos/koporossag, amit nem tudtam hova tenni. De tetszett. Elmenyfaktorbol jeles. Hosszra is pluszt(+) vestem be. Komoly anyag az ararert. 7 pont.
Gyorgykovacs Imre Furmint 2008 - 13.5% . Ez a bor nem fogott meg annyira. Talan egy szinttel lejjebbre tehetnem az erzest. Pedig tiszta, jol kidolgozott tetel. Hozta az ezen a szinten elvarhato kotelezot. . De semmi tobbet. Halvany aranysarga szin, neha zoldes arnyalatokkal. Kisse lomhanak, olajosnak tunt a poharban. Nem szabad vele sietni. Illata gyogyfuves, citromos, asvanyos, mezes kavalkad. Szajban eleg eroteljes, intenziv, mindene nagy lepteku. Sav itt is markansnak irhato le. Izvilaga valtozatos. Szamomra talan tulzo volt a sossag. S hianyoltam egy kis finesszt. Hossza viszont nagyon jo. Eleri a 6 pontot. Talan a stilus nem fekszik nekem?


No comments:

Post a Comment