Search This Blog

Wednesday 26 October 2011

A Felemas Kaposztas













Tegnap bontottam egy uveg bort. S nagyon jol ereztem magam kostolgatas kozben, mert hozta azt, amit elvartam tole. Kicsit szkeptikusan alltam hozza, szinte felve nyitottam ki, mar 3 napja filoztam a dolgon. "Nyissam vagy ne nyissam?" Aztan persze gyozott a kivancsisag, s a szomjusag. A magyar borsajtoban nagyra/jo vetelnek tartott borrol van szo.
Oremus Mandolas Furmint 2003 - 13.5%.
Mar elso blikkre meglehetosen erettnek tunik a szine alapjan. Illata meglehetosen komplex, deligyumolcsos, citromos, mezes, vajas, kremes, szinte olajos illatfelho. De jo. Szep. Szalkas. Igen megkapo, komolynak tuno illat ez. Kostolva sem okozott csalodast, az erett tetelre utalo jegyek jol kivehetok,s meglehetosen izmos darabnak bizonyul. Korrekt egyensuly, jo savszerkezet, selymes, a gazdag izvilag kis szenas, gyogyfuves jegyekkel egeszul ki. Alkohol kozepes felett, s hossza is. Tudom, hogy ciki leirni, de virult a fejem rendesen a kostolgatas kozben. Masnap buszken ujsagoltam amcsi munkatarsamnak a dolgot, majd este visszakostolva jott a feketeleves. Illetve meg kostolas elott. Hatarozott mindent elnyomo kisse rohadt kaposztaszag, nemi nedves istalloalommal kiegeszitve. Szelloztettem, de semmi valtozas. Az illat alatt a bor nem csuklott be, de persze az ELMENY odalett. Aznapos bor talan? Minek tartogatom? Vagy szerzek egy masikat kontrollnak?
Elso nap nagyon izmos 6 pont, szinte mar kapargatta a 7-est, masnap csak 4 pont. Akkor ennek mi is az atlaga?
A kepet a bor lelohelyetol, a Bortarsasagtol kolcsonoztem.

No comments:

Post a Comment