Search This Blog

Wednesday 13 July 2011

Matias kostolo Gyorben




Regi adossagomat torlesztem ezzel a bejegyzessel.
A nyaralasom alatti kostolokat forditott sorrendben raktam fel, ime az idorendben elso:
2 honappal korabban bejelentkeztem a Bortarsasaghoz a 2 szerdara, ahogy szoktam, s vartam a programot tartalmazo e-mailt, ami csak nem jott meg. Bementem az uzletbe, s ott tudtam meg, hogy nyari szunet van, nem lesz semmilyen kostolo -, azert egy e-mail jo lett volna, mivel e 2 esemeny kore epitettem otthoni tartozkodasomat (most a reszletezestol eltekintenek). Huha, mit is tegyek? Beneztem a Matias borboltba, ahol proba cseresznye alapon megemlitettem a dolgot, s nagyon keszsegesen osszehoztak nekem egy egyszemelyes kostolot Csonka Mate sommelier/uzletvezetovel a szomszedos etteremben par nappal kesobb.
Kostolt borok:
Pecsi Irsai Oliver 2010, 11.5% - Reduktiv, illatos joivasu ivobor, feher viragok, keves alma, lenduletes, jol elkeszitett, a celjat eleri, nem tul bonyolult, de nem log ki a lolab sehol. Vege kisse rovid. Muskotalyra emlekeztetett. 4 pont.
Zenit 2010, 12% - Ezerjo es a Bouvier keresztezese, jo cukorgyujto fajta. Eroteljes illat, kerek izvilag, feszes sav. Nagyon korrekt ivobor, technologiailag hibatlan. Eros 4 pont.
Sauvignon Blanc 2010, 11% - A zoldes-citromos vonalon mozgo, fajtajelleget jol visszaado bor, alacsony alkohollal, jo saverzettel. Kisse talan vekonynak talaltam. Eros 4 pont.
Harslevelu 2008, 13% - Reduktiv, citrom, grapefruit, deligyumolcsok hada, nagyon illatos, zamatos, testes bor. Jolesoen kesernyes vege is meglehetosen hosszu. Szep. 6 pont.
Cirfandli 2008, 12% - Reduktiv. Bevallom meg sose kostoltam az olasz eredetu, de fole Ausztriaban elterjedt fajtat. Illata viragmezot idez, keves mandulaval bolonditva. Kostolva is ezen a vonalon indulhatunk el, nemi birsalmat is felfedezni veltem, jo savtartalom, kozepesen telt bor. Itatja magat. 5 pont.
Chardonnay 2010, 14% - Reduktiv. Illata kremes, csonthejjas gyumolcsok, kostolva sem kell csalodnunk, a gazdag izvilagot citromos, ananaszos, asvanyos jegyek egeszitik ki. Meglehetosen markans alkohol, s test. 5 pont.
Badacsonyi Keknyelu 2008 12% - Halvany (zold)citrom szin. Hatarozott illata feherhusu gyumolcs, csonthejasok, s fustos jegyekben jelenik meg. Testes, karakteres, kozepes alkohollal. Hatarozott sav. Egyszeru, nem tul komplikalt izvilag. Tetszett. 5 pont.
Pecsi Olaszrizling 2008, 12% - Hordos erleles. Vilagos szalmasarga szin, illata viragmezot idezo. Izében is ez dominal, gyumolcsossegel kiegeszulve, s megjelenik egy kis kesernyes, mandulas vonal is, valamit az elsotoltesu 500L-es hordoknak koszonheto porkolesre emlekezteto izjegyek.A kortyot olajos erzes kiseri vegig. Meglepoen nagy, test. Vege lehetne hosszabb. 5 pont.
Pinot Blanc (evjaratot elfelejtettem felirni) 14% - Hordos erleles. Mar-mar egy jobbfajta elzaszi (15€) magassagaba toro, nagy, eroteljes, suru bor. Szalmasarga szin, illata mez, birsalma es ananasz. Mindezek izeben is dominalnak, kiegeszulve a hordos erlelesre jellemzo porkoltes jeggyel. Talan az alkohol kicsit tulsagosan is melegiti az ember torkat. Vege is jo. Nalam a nap feherbora volt, a harslevelu mellett. 6 pont.
Szekszardi Kadarka 2009, 13% - Reduktiv. Egeszen vilagos szine van, ha jol tudom ez fajtajelleg. Illata meglehetosen sokretu: viragok, malna, hecsedli, fuszerek. Izre meggyet, malnat, cseresznyet,s fuszereket jegyeztem fel magamnak. Lagy tannin, sav kisse lomha, kozepest elero test. 4-5 pont hataran billeg.
Villanyi Portugieser 2009 , 12% - Biborszin, piros bogyos gyumolcsok tomkelege, simogato tannin, hossza kozepesnel nem er tovabb. Megis eszreveheto, hogy odafigyeltek ra. Ime a pelda arra, hogy igenis lehet elerheto aron normalis bort kesziteni ebbol a fajtabol. 5 pont alja.
Zweigelt 2008 - Erre a borra nagyon kivancsi voltam, mivel a MA-n mar megenekeltek. Most nem ismetelnem az ott leirtakat, de kb egyetertunk. Nem kellett csalodnom, hozta a nagyon izmos 6 pontot, tenyleg vicces a 2600 penz erte. Azonban ha en is vilag legjobb zweigeltjeit keresnem akkor jobban korbeneznek Ausztriaban is.
Villanyi Kekfrankos 2007 , 14% - Hordos erleles. Pannon Top25-be fert bor. Az izmosabb Kf fajtabol valo, hozza a fajta jellemzoit, talan egy kicsit finomabbra hangolva tobbet adna. Nalam csak 5 pont tetejet eri el.
Villanyi Cabernet Sauvignon 2007, 14% - Hordos erleles. Nagytestu, erett anyegbol keszult, ferfias bor, eleg magas alkohollal, hozza a klasszikus vilagfajtara jellemzo karaktert. Csersav szamomra kicsit tul markans. 5 pont.
Villanyi Cabernet Franc 2007, 15% - Hordos erleles. A mezony legsulyosabb tagja, fekete gyumolcsok, csoki, konyakmeggy, mogyoro koszon vissza a poharbol. Azt adja, amit iger, jol elkeszitett komplex bor, kozepes lecsengessel. 6 pont alja.
Szekszardi Mitosz 2008 , 14% - Hazasitas. Mely, szinte fekete szin, fekete bogyosgyumolcsok jellemzik, porkolt aromakkal. Kostolva a gyumolcsok utan foldes, avaros, gombas jegyek is megjelennek. Eroteljes, nagy testu bor, gazdag aromak, jo hosszu lecsenges. Egypoharas bor. 6 pont.
Villanyi Drive Cuvee 2008 , 14% - Hazasitas. A nev fricska a flying winemaker fele, mivel a magyar viszonyok miatt naluk csak autoval kozlekedik a borasz. Fekete es voros gyumolcsok, hordofuszer, barsonyos tannin, nagy test, kozepesnel hosszabb utoiz, jol elkeszitett, haromikus bor. Jobban bejott, mint az elozo, pedig az jobb "anyagbol" keszult, ha jol ertettem. Eros 6 pont.
Osszefoglalva, nagyuzemi leptekben gazdalkodo pinceszet, szimpatikus hozzaallas, altalaban nagyon korrekt, neha egeszen kiemelkedo borokkal. Meltanytalanul nem foglalkoznak veluk eleget a magyar borsajtoban.

No comments:

Post a Comment