Search This Blog

Thursday 7 July 2011

konyvajanlo - Bortankonyv


Ma egy ilyen ujsagmegszunos nap volt (Magyar Decanter, News of the World).
Mai bejegyzesem kicsit szokatlanabb lesz, mivel nem konyvrol szol a blog. De ez egy boros konyv, ami mellett nem lehet szo nelkul elmenni. Szolni kell rola!
Jelenleg a WSET Diplomara keszulok fel, van egy szuper konyvlistam az amazonrol: WSET Diploma Useful Reading List. Par honapja a neten bongeszve jottem ra, hogy a Borkollegium kiadasaban megjelent a Meszaros Gabriella es Santa Zoltan - Bortankonyv, a vilag borai cimu kiadvany. A konyv a WSET Felsofokig bezarolag irja le az anyagot magyar szemszogbol. Rendeltem is egyet rogton, par napja fejeztem be. Ugy gondolom hasznos volt megnezni, amit mar "tudok" mas nyelven, mas nezopontbol. Nem csalodtam, a konyv vastagon megeri borsos, 6900Ft-os arat. 13 lecken keresztul vegigveszi a vilag jelentosebb bortermelo orszagait, videkeit, fajtait, torvenyeit. Kulon kiemelnem az utolso 3 lecke jo kidolgozottsagat az Erositett borok, Champagne, s Parlatok temakban. Nagyon jol taglalt, erthetoen van fogalmazva, a helyes kiejtes is benne van! Vegre magyarul is van valami, valami nagyon jo a temaban. Erre mondjak, hogy hianypotlo kiadvany.
Par apro eszrevetel:
A konyv puhakoteses, ez egy 600+ oldalas konyvnel nem tul elonyos, ugy velem. Persze az okot ertem, a koltsegek. Gondolom ugyanezen okok magyarazzak azt is, hogy a konyvben csak egy uzlet borvalasztekabol szerepelnek az illusztracios cimkek. Amit nagyban hianyoltam az a szines terkepek hianya a jobb attekinthetoseg miatt. A szakaszos es a folyamatos/oszlopos leparlokrol szolo magyarazatnal egy-egy abra jol jott volna. Hianyoltam Szloveniat, Horvatorszagot, s Torokorszagot. Az elso ketto a talan meg iden megjeleno masodik kotetbe bekerul, ahol a Karpat-medence lesz az egyik fo tema.
Minden borszereto embernek melegen ajanlott! Varjuk a folytatast! Pontot most nem adok:)

No comments:

Post a Comment