Search This Blog

Thursday 10 March 2011

Egy magyar, egy francia


Most kis pinos korszak jon a blogomon. Osszegyujtottem joparat, foleg franciat, s magyart.
A mai tetelek:
Bussay Pinot Noir 2009
Szine egeszen vilagos, s barnas-teglas voroses egyszerre. Illata nagyon eroteljes, buja, husos, fustos, csokis, gyumolcsvonalon cseresznye, s piros bogyok. Nemi fuszert is megmutat, ha kelloen turelmesek vagynk. Azt hiszem erre mondjak "delies". Kostolva a fustos-husos-cseresznyes vonal dominal. Meglehetosen testes bor, sav kozepest eppen atlepi, tannint szinte nem talaltam. A 14-es, markans alkoholt jol ki lehet venni, de nem zavaro. Utoize lehetne hosszabb az elmeny novelesere. Illata nagyobb, mint a szaja. Kis komplexitas hianyzik belole. Elmeny volt inni. Jo bor.
Bortarsasag, 14%, 2790 Ft, 6 pontra jo ma nalam.
Domaine Paul Blanck Pinot Noir 2008 Alsace, France
A masik versenyzo Elzaszbol erkezett, fonokeimtol kaptam a sikeres vizsgamra. Aprilisi tervezett utamra mar foglaltam idopontot hozzajuk. majd megirom a blogon, milyen volt.
Nagyon vilagos szin egy pinohoz kepest. Illataban cseresznye, eper, malna, kis fustosseg. Megizlelve erett piros gyumolcsok: eper, malna, majd szeder, s kave.
A korty kisse vekony, a gyumolcsok doninalnak, lagy tannin, kozepes alkohol,
savai lehetnenek fickosabbak a nagyobb udito hatas erdekeben. Utoize kelloen hosszu. Mindenkeppen enyhen hutve fogyasztando!
Waitrose, 12.5%, £13.99, ez ma 6 pont aljahoz eleg nekem.

No comments:

Post a Comment