Search This Blog

Saturday 8 January 2011

Sainsbury's Alsace Gewurztraminer, Alsace, France, Taste The Difference, 2009


Folytatom fuszeres tramini turam Elzaszbol ugyanabbol a borasztbol. Meglepo modon a minap a Sainsbury`sben is a Cave de Turckheim bora volt a polcon. Mondjuk eredetileg valami olasz feherbort szerettem volna vasarolni, tejszines spagettihez, ami nem Pinot Grigio. Mit talaltam a polcon? Tucatnyi PG-t, meg 1 arva "ceg hazibora"=beleposzintu Soave-t. Ennyi volt az egesz feher valasztek Olaszorszagbol. Kicsit elfancsalodva korulneztem a tobbi orszagnal, s eszrevettem a diszes cimkeju elzaszi bort, ami meglepo modon ismet a mar tobbszor vizsgalt szovetkezet termeke volt. Lasd: http://londonercsecse-borkostolo.blogspot.com/search/label/fuszeres%20tramini
Tehat harom nagyon hasonlo bor, minosegben, arban, izben ugyanattol a pinceszettol, harom kulonbozo kereskedelmi lanc polcain (Waitrose, Marks & Spencer, Sainsbury`s). Melyik jobb,
mint a tobbi? Melyik a legjobb vetel? Lassuk eloszor a mai peldanyt, majd a konkluziot:
A mar megszokott aranyszin fogad a poharban, majd a gazdag illatfelho: Licsi, rozsaviz, torokmez, bananillat. Illata eroteljes, intenziv. Kostolva is jol erezhetoek a fentiek, de valahogy nem jonnek at annyira az izek, mint azt az ember az illata alapjan varna. A korty kozepen valami kicsit halvanyabb. Sav feszes, teste kozepes, szaraz. Alkohol kozepes felett, de nem banto. Finom, kiegyensúlyozott és illatos. Hordot nem latott. Hossza jo.
Talalomra a szokasosnal jobban behutottem, szinte hutohidegen fogyasztottam, elbirt vele.
Sainsbury`s, 13.5%, £7.45, 5 pont.
A Sainsbury`s honlapjan ketszer is rosszul van irva eloszor a pince, majd a falu neve...
A harom bor kozul a Sainsbury`s kapja nalam a legszebb cimke plecsnit, izre a Marks & Spencer tudja a legtobbet, ar/ertek aranyban szamomra a Waitrose-os marad a valasztas, mert kapok 12% kedvezmenyt az arabol, s igy £8 alatt van. Nincs egyertelmu gyoztes.

No comments:

Post a Comment