Search This Blog

Wednesday 5 January 2011

Dominio del Plata Cabernet Sauvignon 2008, Argentina


Mostanaban kicsit elkalandoztam Bordeauxtol,s az ottani fajtaktol. Nem is emlekszem, hogy mikor ittam Cabernet Sauvignont utoljara elvezetbol. Ez egy ujvilagi valtozat Argentinabol a vilagfajtara, egy hazasitas. 90% CS + 5% Malbec + 5% Merlot. Francia es amerikai hordot is latott. Susana Balbo kezet dicseri, aki az orszag talan legjobb holgy borasza, beceneve: Evita of Wine. 30 eves nemzetkozi tapasztalattal rendelkezik. Lassuk mit is toltott a palackba:
Mely rubin szin, egeszen lila karimaval. Feltapad a pohar falara. Feketeribizli, szilva, porkolt szemes kave, borszeru aromak koszonnek be az ember orraba. Illata gazdag, s eroteljes. Kostolva ismet a ribizli, s a szilva inditja a kortyot, majd fanyar cseresznyesseg, edes fuszerek, erdei gyumolcsok hullamokban. Tannin puha, lagy, barsonyos. Kozepesnel erosebb saavak. Nagyon testes bor. Az alkohol is bezorget a vegen, s kicsit kifertotleniti az ember szajat. Hossza kozepesnel kicsivel hosszabb. Ha hibat keresnek akkor az alkoholmennyiseget jelolnem be. Kezd ez kicsit vesszoparipamma valni? Marks & Spencer, 14%, £8.99 (akcioban £6.99), 5 pont teteje. Fustolt Cheddar + s konyv melle fogyasztottam.
A kepet a netrol vettem kolcson, az en palackom kicsit viharvert lett fogyasztas kozben, nem talaltam fotogennek.

No comments:

Post a Comment