Search This Blog

Wednesday 12 January 2011

Domaine Daniel Rion et Fils, Côte de Nuits-Villages, Le Vaucrain, France, 2007


Ezt a bort mar regota nezgettem a polcon. Megeri? Nem eri? Ki tudja? A Muvelt Alkoholistan is keresgelik a megfizetheto csodat Burgundiabol. Eleddig nem sok sikerrel. Nofene felaldoztam magam, + a Pinot Noir iranti rajongasom is felulkerekedett rajtam, s hazafele vettuk az iranyt.

A boraszat viszonylag uj, feltorekvo pinceszetnek szamit a kornyeken. Maga a terulet ahonnan borunk szarmazik mindossze 2.24ha, a tokek 10-50 ev kozott.

Bevallom elso nap nem ertettem ezt a bort. Igen zarkozott volt illatban nyitas utan. Hagytam pihenni, majd visszetertem. Semmi valtozas. Masnapra mar sokkal jobb formaban volt.

Vilagos-teglavoros szin, fiatal meg. A poharat jol megporgetve elobujik a nagyon visszafogott illatfelho: meggy, malna, ribizli, borosseg, a vegen nemi edeskes-fuszeres jegy, amit nem tudok hova tenni. Szajban is a a piros gyumolcsok, nemi vanilia, s az edes-fuszeres jegy valtogatjak egymast, selymesse, simava varazsolva a kortyot. Harmonia, s elegancia jellemzi. Tanin szinte alig, savat nem is eszleli az ember, az egesz szerves reszet alkotja a kozepes alkohollal. Hossza is igeretes. Tobb ilyen bort kellene innom. Meg tul fiatal. 3-5 ev mulva lesz ott a szeren, de akkor nagyon. Azt meg hozzatennem, hogy nemes francia szokaskent a hatcimken talalhato informacio megirasaban nem eroltettek meg magukat nagyon:)

Waitrose, 12,5%,£19, 6 pont legtetejen.

No comments:

Post a Comment