Search This Blog

Tuesday 28 December 2010

Karacsonyi otosfogat


Iden 5 bort valogattam ossze a karacsonyi menuhoz. Pontokat, reszletes leirast most nem irnek, csak par szot a borokrol. A menu sajatkeszitesu huspastetom, sult lud, marha stroganoff, s szamolatlan kulonfele sutemeny + sajt volt.
Borok: Felsner Grüner Veltliner Moosburgerin 2009 Kremstal, Austria - Baron de Ley, Club Privado 2007 Rioja, Spain - Domaine Paul Blanck Gewürztraminer 2009 Alsace, France - Blason des Papes 2009 Châteauneuf-du-Pâpe, Rhône, France - Château Gaudrelle Réserve Spéciale 2008 Vouvray, Loire, France.

Persze magyar bort is szerettem volna, de kifogytak a keszletek :( S errefele nehez beszerezni.

A grunerrel mar talakoztam korabban, hozta a format, amit elvarhatunk tole, igen jol parosithato sokfajta etelhez (halak, szarnyas, becsi szelet, moderaltan fuszeres etelek).
A Riojan erzodik az edeskes amerikai fa, de ezert a penzert jo.
A fuszeres traminit kinyitva mintha rozsavizet szaglaszna az ember a ret kozepen allva, kostolva sut belole a huvos elegancia. Szerettem.
CdP: eroteljes voros gyumolcsok az izmos testben. Gazdag izvilag.
A Vouvray egy kicsit csalodas volt, talan tobbet/mast vartam elozetesen. Orra tobb, mint a szaja...

No comments:

Post a Comment