Search This Blog

Wednesday 17 November 2010

Domane Wachau Blauer Zweigelt, Terrassen, 2009



Szeptemberi ausztriai utamrol hoztam ezt a palackot. A Domane Wachau-t nem kell bemutatnom, mar irtam roluk korabban par sort. A kepet a pinceszet honlapjarol kolcsonoztem. A Wachau-volgy elsosorban feherboros videk, a szovetkezeti pinceszet ultetvenyeinek is csak 10%-a a kekszolo. Az elmult evek melegebb idojarasa azonban a vorosborok keszitesenek is kedvezett a borvideken. Mikor vasaroltam a palackot az jart az eszemben, hogy a feherboraikat ugyis ismerik altalaban, s ez a bor inkabb szamit erdekesnek. Ma lazac steak volt vacsorara, s ezt nyitottam ki hozza. Sok ember csak feherbort vagy rozet nyitna halhoz, azonban a vorosborok nemelyike (Bardolino, Pinot Noir) is nagyon jo valasztas lehet, foleg az ilyen husosabb fele halakhoz, mint pl: lazac, tonhal.
Jobban megnezve intenziv, granat-rubin maggal, lilas karimaval koszon vissza. Ha korbetekerjuk a poharban intenziv, voros bogyos gyumolcsoket erezhetunk, nemi edeskes (?) kiserovel. Kostolva erosen gyumolcsos (ribizli, malna), majd az elobbi talany megoldasa: malyvacukorra emlekezteto iz. Szep, kerek tanin, mely akar selymesnek is nevezheto, kozepesnel nemileg erosebb test, s alkohol, s jo savak jellemzik jo felepiteset. Hossza is turheto. Mar nem fejlodik tovabb, elmeny inni, ha valaki a gyumolcsos borok kedveloje. 5 pont, kb: 7.5 €.

No comments:

Post a Comment