Search This Blog

Friday 30 July 2010

Gunzer Zoltan Villanyi Voros 2007


2010 majusaban voltam egy kostolon Gyorben a Bortarsasagnal, ahol Gunzer Zoltan volt a meghivott vendeg, s az o borait kostoltuk. A rendkivul rossz idojaras (felhoszakadas) ellenere majd 30 ember jott kostolni. A boraszban egy nagyon szimpatikus embert ismertem meg, van karizmaja az biztos. Toredelmesen bevallom ezen idopont elott nem kostoltam Tole semmit, villanyi bor valahogy nem sokszor lotykolodik poharamban. Valahogy nem tartozik az ismertebb, nepszerubb villanyi elso vonalba. Pedig az Ordogarok betelepiteseben nagy erdemei vannak. E kostolon a belepobe be volt epitve 1 uveg bor, amit hazavihettel. Mar akkor -kostolo kozben- azon gondolkodtam, hogy ra kene fizetnem, s az Ordogarok Kadarkajat kellene valasztanom (az nagyon megfogott), de nyaralasom 7 napjaban mar 12 uveg bor vasarlasanal jartam, s ez vegul elmaradt. Nagy nehezen -futarceggel - el is jutottak hozzam a borok, ez az utolso beloluk. 2 napja nyitottam ki, csak 1 poharig jutottam, majd 1 nappal kesobb ismerkedtunk tovabb. Nagyon jol tartotta magat, nemelyik bor masnapra teljesen ellaposodik, eltunnek a gyumolcsaromak/illat, csak az alkohol marad, de ez nem. Ez allt mint a covek, ami dicseretes. Mivel magamban iszom a bort, mindig 2 nap alatt fogyasztok el 1 uveggel (tobbet nem szeretnek inni egyszerre), ezert ha masnapra a bor osszehuzodik, lapossa valik az nagyban ront az elvezeti erteken.

Lassuk az uveget: hazasitas, 70% kefrankos,15-15 CS, CF. Szine mely, karima nem atlatszo, korbeforgatva tapad a pohar falara. Szelloztessuk egy kicsit, mig osszeszedi magat. Persze a kefrankos jegyek dominalnak, eper, puncs, kakao, vanilia, kicsit talan porkoltes izjegyek (hordohasznalat). Kozepesnel erosebb alkohol. Erett anyagnak mondhato. 5 pont alja.

No comments:

Post a Comment